or simply "pissing around and pissing us off", according to a certain individual.

Παρασκευή, Ιανουαρίου 26, 2007

You talking to me? I'm NOT the only one here!

Αθήναιε έχω την εντύπωση πως χρειάζεται να αποσαφηνίσω τις θέσεις μου. Πράγμα που μου συμβαίνει απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου.

Υποστηρίζω ότι:
  • Το ποσοστό 97% Χ.Ο. δεν είναι γέννημα της φαντασίας του Καραμπελιά.
    Η σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες δείχνει πως το ποσοστό αυτό δεν συνιστά κάποιου είδους «παραδοξότητα».
  • Δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού της γνησιότητας οποιουδήποτε φρονήματος, του θρησκευτικού συμπεριλαμβανομένου.
  • Ακόμη χειρότερα, δεν υπάρχει τρόπος πρόβλεψης της μεταβολής του φρονήματος όταν τεθεί σε δοκιμασία.
  • Το στοιχείο αυτό είναι δυνάμει παράγοντας αστάθειας, ή απονομιμοποίησης, ή ανατροπής, ή [fill in this space with your words] όταν οι πιστοί βρεθούν αντιμέτωποι με κάτι που αντιλαμβάνονται σαν συλλογική δοκιμασία.

Οπότε τώρα, αφού έκαψα μερικές δεκάδες χιλιάδες νευρώνες για να κάνω την παραπάνω σούμα, ας κάψω μερικές ακόμη χιλιάδες για αυτά που δεν υποστήριξα.

Δεν υποστηρίζω ότι:
  • Καθένας που μπουχτίζει με τη κοινωνία και αντιδρά είναι ο Εκλεκτός. Σε αυτό το μοτίβο προτιμώ τον Ταξιτζή, λόγω αδυναμίας στη Φόστερ.
  • Η θρησκευτική πίστη είναι το κοινωνιολογικό ισοδύναμο της φιλοσοφικής λίθου. Ελπίζω το ίδιο να ισχύει και για τον φιλελευθερισμό.
  • Επειδή όταν μία πρόταση κλείνει με «το Χριστό μου» ή «τη Παναγία μου» κατά τεκμήριο δεν είναι προϊόν θρησκευτικής αναζήτησης, εξ αντιδιαστολής όταν μία πρόταση ξεκινά «Ο Θεός μου είπε» οπωσδήποτε ο ομιλητής αγωνιά για τη σωτηρία του πάσχοντος Κόσμου.

Συνεχίζω με κάποια πιο συγκεκριμένα σημεία.

Σέβομαι τον προγραμματισμό σου σε ότι αφορά τα του Κον περί κομμουνιστών και ναζί. Χωρίς την άδεια κανενός να σου θυμίσω μια απάντηση στον τύπο που (δεν) υπέγραφε ως Αστέρι.
Ο "Ιππότης" σου (ο Φιούρερ, ντε!) κυνήγησε όσο κανείς τη Μεγαλη Τεχνη, μίσησε την αντι-Τέχνη, εξόρισε και κυνήγησε μεγαθήρια του πνεύματος και των εικαστικών διότι έκαναν "τέχνη της παρακμης", λεει (Αστέρι μου, πρόσεχε λοιπόν πως χαρακτηρίζεις τα αγόρια μου τα εικαστικά, πρόσεξε! ;-)

Οι Ναζί μίσησαν τη Μεγαλη Τεχνη και την Αντι-τεχνη ακριβώς γιατί τους έτριβε στα μούτρα το παρελθόν και το μέλλον τους, τους έλεγε πως δεν ήταν παρα εγκληματίες που θα δημιουργούσαν τα στρατόπεδα (στην παραδοση που παρελαβαν απο τους Βρεταννούς, οφ κόρς -αζ γιου μέι νόου τα πρώτα στρατόπεδα συγκεντρωσης μονδέρνου τύπου, τα έφτιαξαν οι Βρεταννοί για τους μπόερς, οι ναζί απλοί αντιγραφείς ήταν - δευτεράντζα πραμμα μπρος στην Empire όπου the sun κλπ κλπ, τι λέμε τώρα!).

Ρετάλια χαρακτήρισα τη Γαλλία και την Αγγλία, σε σύγκριση με τις Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία των οποίων τα ποσοστά είναι ευθέως συγκρίσιμα με της Ελλάδας. Περιπαικτικά το έγραψα, γιατί το 64% Καθολικών στη Γαλλία μου προκαλεί μεγαλύτερη απορία από το 97% των Χ.Ο. στην Ελλάδα. Αλλά φαίνεται την προκαλεί μόνο σε μένα.

Σχετικά με τη ζωολογία, τόσο το βόδι όσο και το πρόβατο είναι ζώα εξημερωμένα, άρα παντελώς ακίνδυνα. Ως εκ τούτου το παρόν μπλογκ είναι ο φυσικός τους χώρος.

The αλλά-δεν-απάντησες section
μήπως ο κ. Καραμπελιάς εννοεί ότι γερό χαρτί είμαστε μόνον εμείς οι Ορθόδοξοι, σας ρώτησα και στο προηγούμενο ποστ και δεν μου απαντήσατε
και αυτός δεν απάντησε
πιστεύω ότι το νεορθόδοξο ρεύμα δεν κατόρθωσε να απαντήσει ολοκληρωμένα στα σύγχρονα ζητήματα μιας πρότασης που να συνδέει την νεωτερικότητα και την παράδοση γι’ αυτό είναι καιρός σήμερα να πάμε ένα βήμα παραπέρα, τόσο από την μαρξιστική παράδοση όσο και από την νεο-ορθοδοξία.
Εγώ καταλαβαίνω ότι δεν αποκλείονται οι μη ορθόδοξοι.

Επειδή όμως Αθήναιε ακούω μια φωνή εντός σου να φωνάζει «ναι, αλλά ΕΣΥ τι πιστεύεις», ιδού τι πιστεύω με τα λόγια κάποιου άλλου (τι περίμενες;):

Η Εκκλησία γενικά έχει κάνει συμφωνία με τον διάβολο δηλαδή με το αστικό Κράτος. Δεν υπάρχει πραγματικά αντίθεση πιο σκανδαλώδης απ' αυτήν ανάμεσα στην θρησκεία και την αστική τάξη, γιατί αυτή η τελευταία είναι το αντίθετο τής θρησκείας. Η μοναρχική ή η φεουδαρχική εξουσία ήταν κατά βάθος λιγότερο. Ο φασισμός, σ' αυτή την οπισθοδρομική στιγμή του καπιταλισμού, ήταν λιγότερο δυναμικός, αντικειμενικά, από την άποψη τής Εκκλησίας από το δημοκρατικό καθεστώς: ο φασισμός ήταν μια βλασφημία, αλλά δεν υπέσκαπτε εσωτερικά την Εκκλησία, επειδή αυτός ήταν μια πλαστή νέα ιδεολογία. Ο Συμβιβασμός, δεν υπήρξε ιεροσυλία στα τριάντα, αλλά είναι σήμερα, κι αν ο φασισμός ούτε άγγιζε την Εκκλησία, σήμερα ο Νεοκαπιταλισμός την καταστρέφει. Η αποδοχή του φασισμού υπήρξε ένα φοβερό επεισόδιο· αλλά η αποδοχή του καπιταλιστικού αστικού πολιτισμού υπήρξε ένα αποφασιστικό γεγονός του οποίου ο κυνισμός δεν είναι μόνο ένα στίγμα, το υπέρτατο στίγμα στην ιστορία της Εκκλησίας, αλλά και ένα ιστορικό λάθος πού η Εκκλησία θα πληρώσει πιθανόν με την παρακμή της.

Το μέλλον ανήκει στη νέα αστική τάξη πού δεν έχει πια ανάγκη να διατηρεί την εξουσία με τα κλασικά μέσα· πού δεν ξέρει πια τι να κάνει την Εκκλησία που, τώρα, έχει καταλήξει γενικά να ανήκει σ' αυτό το ανθρωπιστικό κόσμο του παρελθόντος πού αποτελεί ένα εμπόδιο στη νέα βιομηχανική επανάσταση· η νέα αστική εξουσία πραγματικά επιβάλλει στους καταναλωτές ένα πνεύμα ολοκληρωτικά πραγματικό και ηδονιστικό· ένας κόσμος τεχνικιστικός και καθαρά επίγειος είναι εκείνος στον οποίο μπορεί να αναπτυχθεί σύμφωνα με την ίδια τη φύση ο κύκλος της παραγωγής και της κατανάλωσης. Για τη θρησκεία και πάνω απ' όλα για την Εκκλησία δεν υπάρχει πια χώρος. Ο οπισθοδρομικός αγώνας που διεξάγει ο νέος καπιταλισμός ακόμα μέσω τής Εκκλησίας είναι ένας καθυστερημένος αγώνας, προορισμένος μέσ' στην αστική λογική -πολύ γρήγορα να ηττηθεί, με την επακόλουθη «φυσική» διάλυση τής Εκκλησίας.

Εγώ τα (αντι)γράφω, εγώ τα διαβάζω.

Την κριτική του Παζολίνι την θεωρώ ολόσωστη. Την υπογράφω με χέρια και με πόδια. Αλλά 30+ χρόνια μετά βρίσκω πως είναι πιθανό το Κράτος να μαραθεί νωρίτερα από την Εκκλησία. Με τρόπο που θα ευχαριστούσε τους αναρχικούς παρά τους φιλελεύθερους.

(πι.ες: δεν παραπονιέμαι. κι εγώ, όταν θέλω να αποπροσανατολίσω τον συνομιλητή μου, προτάσσω το τετράγωνο θεληματικό πηγούνι μου. αλλά άπαξ, όχι τρις)

8 σχόλια:

akindynos είπε...

Κι έλεγα τι ξέχασα.

Let me begin with a confession. I'm a Zionist. I'm a critical Zionist. Sometimes I'm a skeptical Zionist. Much of the time I'm an anxious Zionist. Almost always I'm a tormented Zionist. I know our sins too well. I know our faults and our flaws extremely well. And yet at the end of the day I'm a Zionist.

Ari Shavit, Israel and the Future of Zionism, έχει ψωμί (και νερό)

Ανώνυμος είπε...

Nα πω πρώτα : κουφάθηκα! Αυτό είναι ένα επικίνδυνο κείμενο!

α. Στα παζολινικά.
Οσα γράφει τα υπογράφω επίσης. Ομως τα υπογράφω για αυτά που γράφει και όχι για αυτά που δεν γράφει. Ο Παζολίνι ήταν ένας πιστός Καθολικός. Περιγράφει την ιστορία της Εκκλησίας του, αυτής που δημιουργεί τον ακούραστο κατακτητή της Δύσης. Περιγράφει μία σχέση αιώνων, χιλίων μακρόχρονων πολέμων, αλεπάλληλων κατακτήσεων της οικουμένης και στραβοφοριών. Τι δουλειά έχει ο ορθόδοξος παπάς υπό τον τουρκικό ζυγό με τον καθολικό που βαφτίζει στην καθισιά του 10.000 ιθαγενείς υπό την απειλή του ξίφους; Καμμία.
Επίσης :
εμείς ουδέποτε σχηματίσαμε εθνική αστική τάξη. Πού να την βρούμε; Την δημιουργεί ξένη και προσανατολισμένη μονίμως προς την δύση, ποτέ εθνική, η βαυαροκρατία η οποία χωρίζει την εκκλησία στα δύο, καταργεί την σχέση της με την παράδοση και την παραδίδει στους μισσιονάριους. Εδώ είμαστε.

Ο κόσμος είναι αυτός που είναι - σκοτεινός κατά την γνώμη μου. Εμείς, η χώρα μας, το έθνος μας, η εκκλησία μας, η νέα μας παράδοσι, η τέχνη μας, έχουμε τόση ευθύνη γι αυτό το σκοτάδι όση έχουνε αυτά των ιθαγενών της Αυστραλίας και της Ζανζιβάρης.

Ανώνυμος είπε...

αφ
το προηγούμενο το ξέχασα.

Αθήναιος είπε...

Καλά, "θα το μελετήσομεν και θα σας απαντήσομεν" που έλεγε κι ένας εργάτης σε μια ανασκαφή που είχα δουλέψει κάποτε αλλά μετά από μια πρώτη και διαγώνια ανάγνωση, περίμενα κάτι πιο δύσκολο.

Για την ώρα σας λέω ( σε σας το θυμίζω γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που συζητάμε, για τους τρίτους το λέω) πως είμαι από τους τελευταίους ανθρώπους που ζητούν στους άλλους το λογαριασμό για τις πεποιθήσεις τους. Αυτό το λέω γιατί τη συζήτηση την εξέλαβα ως καθαρά ακαδημαϊκή και θεωρητική και όχι επί των απόψεών σας ή των απόψεών μου. Έπεσε στο τραπέζι μια άποψη και την εξετάζουμε κριτικά για το πόσο στέκει, αν αποδεχτείτε ότι η λογική μου στέκει, δεν σημαίνει ότι συμμερίζεστε και την άποψή αυτή και βέβαια ισχύει το αντίθετο.

ΥΓ. Σιγά το θεληματικό πηγούνι, να μας κουνάγατε το χιουμορ σας κάτω από τη μύτη ως δυνατό χαρτί, να προσκηνύσω. :-Ρ

Αθήναιος είπε...

Αφ, τουλάχιστον είστε ειλικρινής!

Διακρινετε "ποιότητες" στις θρησκευτικές ομάδες. Για να το παραδέχεστε σιγά-σιγά ένας-ένας αυτό... Υπάρχουν κακοί και καλοί πιστοί, έτσι; Και εμείς με την Ορθή τη Λόξα ειμαστε οι καλοί.

Αλλά θα επανέλθω γιατί όταν για ένα ποστ δαπανάται χρόνος απαιτεί σοβαρό σχολιασμό.

Αθήναιος είπε...

Ορθή Δόξα ήθελα να πω.

Ανώνυμος είπε...

Δεν διακρίνω ούτε ποιότητα ούτε ποσότητα στην πίστη. Το τοπίο περιγράφω, την φύση κι τον έρωτα.

( Δεν είναι αστείος γενικώς ο πληθυντικός στα σχόλια Αθήναιε, Ακίνδυνε ;)

αφ

Αθήναιος είπε...

Περί πληθυντικού εδώ μέσα το έχω σκεφτεί αρκετά κι ευχαριστώ που το θίγετε. Φυσικά, ο πληθυντικός δεν αφορά εμάς τους δυο που μπορούμε μέχρι και να βριστούμε και αύριο να είμαστε οκ. Αυτό όμως δεν το γνωρίζουν οι τρίτοι που διαβάζουν και ο πληθυντικός είναι ένα προστατευτικό δίχτυ για τη συζήτηση απέναντι στον κάθε πικραμένο που μπορεί να νομίσει ότι πλακωνόμαστε και να αισθανθεί άνετα να κάνει την...παρέμβασή του. Δίνει τον τόνο της συζήτησης απέναντι στους άσχετους, δεν αφορά εμάς τους δύο ή τους άλλους συζητητές ( εσάς, ας πουμε) με τους οποίους έχουμε συζητήσει κατά καιρούς σε διάφορους τόνους.