or simply "pissing around and pissing us off", according to a certain individual.

Τρίτη, Ιανουαρίου 23, 2007

Fear And Loathing In Moreas (calm down, 150 years ago)

Η θρησκεία σε καμία κοινωνία δεν λειτουργεί ως αστάθμητος παράγοντας αλλα λειτουργεί με ακριβώς αντίθετο τρόπο: ως απόλυτα γερό χαρτί του εκάστοτε κατεστημένου.
Τάδε έφη Αθήναιος

(ξέρω, ξέρω και δεν ήξερα αλλά έπαθα εγκεφαλική θλάση μόλις το διάβασα)

Όποιος δεν γνωρίζει τι εστί Παπουλάκος ας ακολουθήσει τα δύο πρώτα ξεράδια. Για τον Αθηναιο είμαι βέβαιος ότι έχει τη μυθιστορηματική βιογραφία του Μπαστιά. Πιθανότατα τυχαία ξεχασμένη πίσω από το The Road To Serfdom, για ξεκάρφωμα.

Η ιστορία μιας γενικευμένης αναταραχής, με αρχηγό κάποιον που αν ήταν απατεώνας όσος κόσμος συντάχθηκε μαζί του άγιο τον θεώρησε, μικρή αξία έχει αν τη δούμε σαν ένα ελληνικό φαινόμενο στα πλαίσια μάλιστα της γνωστής ιδιαιτερότητάς μας..

Όμως παρόμοια πράγματα, όσο αφορά το ανορθολογικό της υπόθεσης, συμβαίνουν κι αλλού. Πολύ μακριά για να υποθέσει κανείς ότι είναι αποτέλεσμα κάποιου μεταδοτικού μικροβίου.





Αναρωτιέμαι αν ο Ιος θα έγραφε για τον Wovoka (φτυστός ο Παπουλάκος) με παρόμοιο ύφος και χαρακτηρισμούς. Απορρίπτουμε τη σχετική ανθρωπολογική θεωρία για τους Ghost Dancers, αλλά μόλις βεβαιώθούμε ότι δεν μας βλέπει ο Αθήναιος ρίχνουμε 5-6 κλεφτές ματιές. Μου φαίνεται πως κολλάει και στον Παπουλάκο, γι' αυτό και την ξαναπορρίπτουμε μετά βδελυγμίας. Επίσης εξετάζουμε και τα παρόμοια κινήματα.

Αντί επιλόγου (τι, τέλειωσα κιόλας; ναι!), μια άποψη αδιευκρίνιστης σε μένα εγκυρότητας για την γέννηση του American Indian Movement

In 1968, in Minneapolis-St. Paul, a group of Indian ex-cons, including Clyde Bellecourt, Dennis Banks and George Mitchell, decided to try to give some direction to this rebirth. At first, their understanding of the movement was conditioned by the methods and experiences of the white, urban-oriented political groups that dominated the scene: they put pressure, through sit-ins and other methods, on the "War on Poverty" bureaucracy to ensure greater Indian representation in decision-making, and they helped Indian people organize themselves for self-protection against police and judicial abuse.

These projects were successful in that they helped correct some of the most glaring injustices that confront Indians in the white man's city, and they continue to this day in many places throughout North America. But very quickly the people of AIM realized that they had been ignoring the two greatest strengths of the Indian people: their spiritual heritage and their relation to the land. Without accomodating these two strengths, no movement for the regeneration of Indian people could succeed.

An early member of AIM recalls that a number of AIM people heard about a traditional spiritual leader named Crow Dog, who lived on the Rosebud Sioux reservation in South Dakota. They decided to visit him to see if he could unite the spiritual and the secular in their struggle.

"And Crow Dog told them that if they were to be a successful Indian organization, they had to have the spiritual involvement of our medicine men and our holy people. And that is actually when the American Indian Movement was first born; because we think that AIM is not only an advocate for Indian people, it is the spiritual rebirth of our nation.

"It carries the spirituality of our ancient people and of our elder people. So now, the American Indian Movement relies very, very heavily on the traditional elders and the holy men of the various tribes -- to give them the direction they need so they can best help the Indian people"

That's why you will always see the big drums and the peace pipe wherever AIM is involved. Indian people believe the power of the universe is held within the peace pipe, and that it is an important check against the danger of Indians bringing harm to themselves and of initiating violence. But AIM's commitment to traditional ways goes beyond merely smoking the pipe and beating the drum. Rather than attempting to impose its own views on Indian communities, AIM adapts itself to the changing conditions from one community to the next. As Leonard Peltier says: "We have never gone any place without being asked by the chiefs and elders; we have never gone any place without a medicine man".

AIM History, τα μπολντ δικά μου

(ναι, το παραδέχομαι, παρήλθαν οι χρόνοι εκείνοι. και του 1850 και του 1970. αλλά μήπως οι σημερινοί δεν θα παρέλθουν;)

11 σχόλια:

Big Fat Opinion είπε...

Άντε να καταλάβουν τα βόδια...

Αθήναιος είπε...

Γιατί βρίζετε τα βοδια, big fat opinion?

Πολύ ωραίο ποστ Ακίνδυνε, θα σας απαντήσω μόλις ανασυνταχτώ.

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Κοίταξε τώρα τι μπέρδεμα γίνεται.

Αν την λέξη θρησκεία την κατανοήσεις μέσα στο ερμηνευτικό πλαίσιο που δίνει ο Γιανναράς π.χ. για την λέξη θρησκεία, τότε η πρόταση του Αθήναιου
έχει νόημα απόλυτα σύμφωνο με το δικό σου πόστ.Ασχετα άν δεν ξέρεις σαν αγαθός αναγνώστης τι νόημα δίνει στην λέξη θρησκεία ο Αθήναιος.


Αν ο Αλαβάνος ζητούσε να μάθουν τα παιδιά ήθος στο σχολείο απο τους δασκάλους, συμφωνεί με την δική μου αντίληψη για το τί είναι παιδεία... δεν συμφωνεί βέβαια ο συνδικαλιστικός Μαρξιστής μαζί μου διότι η αντιληψή του για την έννοια παιδεία είναι εντελώς διαφορετική απο την δική μου.Εγώ πάλι έχω την εντύπωση ότι οιδυό τους είναι πολύ πιό κοντά;-)(you can't teach an old dog new tricks)

Τα πράγματα λοιπόν είναι όπως στην Εκκλησία, όπου κάθε πιστός έχει τον δικό του Χριστό ο οποίος νοημοατοδοτείται απο την προσωπική αντίληψη του κάθε πιστού για το τί είναι Χριστός.

Βέβαια, αυτό δεν είναι μια γλωσσική Βαβέλ αλλά μια Βαβέλ πνευμάτων.Τι ενώνει όλους μας... η έλλειψη δυνατότητας να ακούσουμε ο ένας τον άλλο.

Περιττό να τονίσω ότι ο Χριστός ήταν και είναι ένας "άγνωστος", κήρυξε κατά της θρησκείας,κι ο Παπουλάκος δεν ήταν βέβαια αναρχικός.

Ανώνυμος είπε...

Ο Παπουλάκος ήτανε ένας του αληθινου ελληνικού διαφωτισμού. Είπε κάτι αυτονόητο, φύγανε οι Τούρκοι και ήρθανε οι Φράγκοι. Δεν είναι αλήθεια ; Ενας ελληνικός διαφωτισμός δεν θα ΄πρεπε πρώτα απ όλα αυτή την αλήθεια να διαλαλεί ; Και ο Κοσμάς ο Αιτωλός και οι Κολλυβάδες και ο Κόντογλου και μία, η σημαντικότερη συνιστώσα των «νεορθοδόξων» και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και ένα μεγάλο τμήμα της Εκκλησίας.
Ας σταματήσει επιτέλους η τόση υποκρισία.

Θέλουνε την Εκκλησία παγκοσμιποιημένη, εκσυγχρονισμένη, στην υπηρεσία της μεγάλης Ευρωπαϊκής Ιδέας. Δεν είναι αστείο που ο αγαπητός Αθήναιος κατηγορεί την Εκκλησία σαν χαρτί του κατεστημένου ακριβώς γιατί την θέλει χαρτί του κατεστημένου !; Το σχέδιο Ανάν, οι αλλαξοκωλιές με τις Τουρκικές Τράπεζες, η συνεχής προδοσία της Κύπρου, η υποταγη απολύτως στα σχεδια των αμερικανών στην περιοχή και πιό μακριά, η παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας. Αυτές είναι οι κατεστημένες πολιτικές, αυτές εφαρμόζουν τα κόμματα της ΝΔ. ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ - αυτές η εκ των μυραγοριτών της κατοχής αστική μας τάξη. Και ακριβώς επειδή η Εκκλησία σε αυτές αντιστέκεται, την κατηγορούνε .... για χαρτί του κατεστημένου.
Ελεος !

αφ

akindynos είπε...

bfo, ου φιμώσης βουν αλοώντα

Αθήναιε, keep the spirit alive.

Γεώργιε, κι εγώ αισθάνομαι πως ο Αθήναιος έχει δίκιο για λάθος λόγους. Ευτυχώς το χάνει για σωστούς λόγους. Κι έτσι αποκαθίσταται ο ρυθμός του κόσμου.

Ο Χριστός ένας "άγνωστος", χμ. Ευλογημένε, γιατί δεν συμπλήρωσες βλέπε Θεώρημα; Δεν έχουμε όλοι θεολογική παιδεία, που θα έλεγε και ο Καλλίμαχος.

Ναι, ο Παπουλάος δεν (θα ηδύνατο να) ήταν αναρχικός. Στα δικά μου μάτια, να σημειωθεί πως είμαι μύωψ, μοιάζει να ήταν ένας μιλλενάριος. Από αξιόπιστη πηγή έχω ακούσει ότι το βιβλίο του Νόρμαν Κον είναι εξαιρετικό. Αλλά, φευ, στον τίτλο περιέχει τη λέξη αναρχικός. Βίσιους Σιρκλ που λέγαμε στο χωριό.

α.φ. μια ιδέα ρίχνω, ας μη λέμε τόσο καλά λόγια για τον Χριστόδουλο. Κι αυτά που του αξίζουν κι αυτά που δεν του αξίζουν. Τα ακούει ο διάολος και σπεύδει να τον βάλει πειρασμούς.

Ανώνυμος είπε...

Κατ αρχάς χαίρομαι που α υ τ ά τα λόγια τα θεωρείς λόγια καλά.
Το διακινδυνεύω. Εγώ με τον Χριστόδουλο και ο Αρχιεπίσκοπος με μένα.

Πρόσεξες; Σε όλα όσα αναφέρω, τηρουμένης της ορολογίας εκάστου μέρους, η Εκκλησία συμπορεύεται με το ΚΚΕ.

Σήμερα,
δεν υπάρχει άλλος χώρος, περιοχή, τόπος, φυλάκιο και πρώτη γραμμή αντίστασης στην νεοταξική μετάλλαξη του κόσμου από την Εκκλησία. Στην χώρα μας εννοώ.

Αν κάνω λάθος με μία λέξη ας μου δείξουν. Ποιός άλλος ;

αφ.

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Αν κάνω λάθος με μία λέξη ας μου δείξουν. Ποιός άλλος ;

Δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι πιστεύουν ότι ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για να τον σώσουν και όχι για να τους σώσει.

Ανώνυμος είπε...

Ας είναι όπως το έγραψες Γεώργιε. Ανθρωπος υποταγμένος στην εξουσία, στο ψεύδος, αδιάφορος μπροστά στην καταστροφή δεν σώζει κανέναν.
Ούτε τον εαυτό του ούτε τον διπλανό του.

αφ

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Αφ,

Εγραψα πολύ απλά ότι ο Χριστός ήλθε για να σώσει τον Κόσμο απο την Αμαρτία και όχι το "Ελληνικό Έθνος" απο τους Τούρκους ή τους Φράγκους.

Απο την εξουσία όπως την ενοούσε ο Χριστός δεν κινδυνεύει μόνον το Γένος των Ελλήνων όπως αρέσκεται στον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να παρουσιάζει. Κινδυνεύουν εν δυνάμει όλοι οι άνθρωποι... εφ όσον και ο ίδιος πειράστηκε στην Έρημο (τυχαία άραγε;) και όχι στην Βασιλεύουσα!

Επίσης δεν ζήτησε να γίνουμε "ταπεινοί ηγέτες" και επαναστάτες σαν τον Ούγκο Τσάβεζ,τον Τζώρτ Μπούς ή τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ζήτησε να μην θέλουμε καθόλου την ηγεσία. "Nolo episcopari - Δεν θέλω να επισκοπώ" λέγανε οι πρώτοι χριστιανοί άγιοι επίσκοποι και φεύγανε στην Έρημο για να μη τους βρεί κανένας.

Για να χρησιμοποιήσω και τα λόγια ενός Ιεράρχη( πρώην)... ο Χριστός είπε "υμείς ούχ ούτως" τελεία!

oistros είπε...

"Ήλθεν ο Ιησούς και έστη εις το μέσον, και λέγει αυτοίς· ειρήνη υμίν. Και τούτο ειπών έδειξεν αυτοίς τας χείρας και την πλευράν αυτού".

Όσες φορές κι αν γεννηθείς,
τόσες θα σε σταυρώσουν" που λέει κι ο στίχος.

Ζήτω ο Μουλατσιώτης!! Του συγχρόνου τάγματος των "ιερομάνατζερ". Μετά τους "παπαροκάδες" και οι "παπαπουλά(κα)δες".
Υ.Γ. Κι άντε τώρα Γεώργιε να μαζεύεις τα .. ασυμμάζευτα ;-)

Αθήναιος είπε...

Και κλείνει ο Ακίνδυνος το ωραίο του ποστ, κάπως έτσι:
"(ναι, το παραδέχομαι, παρήλθαν οι χρόνοι εκείνοι. και του 1850 και του 1970. αλλά μήπως οι σημερινοί δεν θα παρέλθουν;)"

Ε ναι, θα παρέλθουν γιαυτό μάλιστα εγώ θα σας πρότεινα να μην πάμε τόσο πίσω, έχουμε τόσα τέτοια φρούτα στις μέρες μας, κινήματα θρησκευτικά που κατ'εσάς μπορούν να αποτελέσουν απρόβλεπτο παράγοντα ανατροπής, σαν το 95% των Ορθοδόξων που αποτελούμε ένα δυνάμει ανάχωμα απέναντι στη Νέα Τάξη ( μεταξύ μας, μόνον εγώ ν'αποφάσιζα να προτάξω τα στήθη μου απέναντι στη Νέα Τάξη, είχα καθαρίσει για ολόκληρο το έθνος, ο νεοτάξ...)

Γιατί να πάμε στον Παπουλάκο όταν στην πιάτσα κυκλοφορούν τα καλύτερα παιδιά και μάλιστα άλλου δόγματος από μας που έχουμε την Ορθή Δόξα, οπότε μπορούμε να τους κρίνουμε ελαφριά τη καρδιά;

Τη χασιδική σέκτα των Chabad-Lubavitch την έχετε ακούσει φαντάζομαι. Σαν τον Παπουλάκο κι αυτά τα παλικάρια, ξεκίνησαν μιλώντας για την αξία της προσευχής και της εγκράτειας απέναντι σ'ενα κόσμο που γινόταν όλο και πιο υλιστής και να σου τα ιδρύματα για να διδάξουν τον "ορθό Ιουδαϊσμό" που αντιστεκόταν στις σέκτες των πουλημένων ραββίνων και να σου οι πιστοί να τους ακολουθούν. Κάποια στιγμή όμως, αυτοί οι Άγιοι άνθρωποι σαν τον Παπουλάκο κι εκείνοι, πίστεψαν ότι ενσάρκωναν την καλότητα και είχαν προορισμό να σώσουν τους υπόλοιπους και να τους φέρουν πίσω στην Ορθή τη Δόξα, έτσι, απέκτησαν και πολιτική άποψη για το κράτος του Ισραήλ κατά τους οποίους, έχει κακώς βέβαια ιδρυθεί γιατί ο Μεσσίας δεν γεννήθηκε ακόμη αλλά τέλος πάντων το ανεχόμαστε που το ανεχόμαστε δεν θα κάνουμε και τα χατήρια στους υπάνθρωπους Παλαιστινίους που μου θέλουν κράτος στα άγια χώματα πάνω στα οποία περπάτησε ο πατέρας μας ο Αβραάμ!!

Μπορεί να θεωρηθούν "απρόβλεπτος παράγων" οι Chabad για την κοινωνία του Ισραήλ αλλά και των ΗΠΑ; Σ'αυτή την ερώτηση θα επιστρέψω πιο κάτω αλλά προς το παρόν επισημαίνω ότι πολιτικά, προς το παρόν, έχουν παίξει το ρόλο της βακτηρίας στους Σαρονίστας οι οποίοι τους επικαλούνται συνεχώς για να δικαιολογήσουν την απροθυμία τους να μπουν σε σοβαρό διάλογο με την άλλη πλευρά...

Και καλά οι Chaba Lubavitch. Τρελαμένοι Εβραίοι. Εκείνο το Χριστιανόπουλο ο Pat Robertson είναι ένας αστάθμητος παράγοντας ανατροπής τους κατεστημένου; Κι αυτός ξεκίνησε σαν τον Παπουλάκο. Προσευχούλες, μαζώξεις, να βρουν καμια παρθένα χριστινοπούλα για να κουτουποθούν οι οπαδοί του κι όταν πείστηκε για τα καλά ότι ξέρει καλύτερα από μας για μας, άρχισε την πολιτικολογία, ο κατά Καραμπελιά αστάθμητος παράγων ή μήπως ο κ. Καραμπελιάς εννοεί ότι γερό χαρτί είμαστε μόνον εμείς οι Ορθόδοξοι, σας ρώτησα και στο προηγούμενο ποστ και δεν μου απαντήσατε αλλά και αυτό θα το δούμε αργότερα. Να σου ο αστάθμητος θρησκευτικός παράγων να κηρύσσει πράγματα όπως: " "The Constitution of the United States, for instance, is a marvelous document for self-government by the Christian people. But the minute you turn the document into the hands of non-Christian people and atheistic people they can use it to destroy the very foundation of our society. And that's what's been happening." -- Pat Robertson, The 700 Club, Dec. 30, 1981"

Ανάχωμα και ο Pat Robertson απέναντι στα στίφη των άθεων και των ισλαμοφασιστών...Δεν με φωνάζει εμένα να προτάξω τα στήθη μου για να καθαρίσω και γιαυτούς, ο νεοτάξ;

Είναι παράγοντας ανατροπής ο Robertson? Προς το παρόν πάντως είναι κολλητάρι του Μπους ο οποιος τον κολακεύει με το να τον συναντάει για να συζητούν και να υφαρπάζει τις ψήφους των ακολούθων του.

Τον Παπουλάκο όμως τον κυνήγησε ο Όθωνας θα φωνάξουν κάποιοι!! Άρα ήταν επικίνδυνος!

Για να το δούμε λίγο αυτό. Υπό ποιες συνθήκες ένα τέτοιο κίνημα γίνεται επικίνδυνο και ως εκ τούτου μπορούμε να το χρησιμοποιούμε σήμερα ως επιχείρημα για να ερμηνεύουμε (sic) τον κ.Καραμπελιά.

Αυτή η ιστορία, με τους καλόγερους που στην αρχή γύρναγαν στα χωριά και στους οικισμούς κηρύσσοντας την αξία της προσευχής και της εγκράτειας και στη συνέχεια τα έβαζαν με την καθεστηκυία τάξη που τω καιρώ εκείνο ήταν βασικώς οι ευγενείς και οι επίσημη εκκλησία είναι μία από τις παλαιότερες ιστορίες του κόσμου. Τα οράματα για την έλευση της χιλιετούς βασιλίας του Θεού ανάγονται στους χρόνους της διακυβέρνησης της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους. Οι Ρωμαίοι, που είχαν καταφθάσει από τη Δύση, δυνάστευαν τους ντόπιους Εβραίους οι οποίοι ευελπιστούσαν πως ο Κύριος, θα κρατούσε τις ρήτρες του συμβολαίου που είχαν υπογράψει μαζί του στην έρημο, κάτι χρόνια πριν...

Για όλους αυτούς, από τους χρόνους της ρωμαϊκής κυριαρχίας στην Παλαιστίνη έως τα μυστικιστικά ταγματα των Ναζί έχει μιλήσει άπαξ και δια παντός, ο ιστορικός Νόρμαν Κον : " Αγώνες για την έλευση της Χιλετούς Βασιλείας του Θεού. Επαναστάτες χιλιαστές και μυστικιστές αναρχικοί του Μεσαίωνα", εκδ. Νησίδες. Μαντέψτε σε ποια λίστα συζητήσεων πρωτοδιάβασα γιαυτό το βιβλίο. Από τότε, το έχω διαβάσει ολόκληρο, ίσαμε πέντε φορές. Να'ναι καλά αυτή που μου το συστησε.

Λέει λοιπόν ο Νόρμαν Κον για τα κινήματα τύπου Παπουλάκου στα συμπεράσματα της μελέτης του από τις σελ 297 και εξής: [...]" ¨Όπως έχουμε δει επανηλλημένως στην πορεια του βιβλίου, ο επαναστατικός χιλιασμός ( έχει εξηγήσει στην εισαγωγή ότι χρησιμοποιεί τον όρο συμβολικά) ακμάζει μόνο σε συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες.[...] Μαλλον οι προφήτες αυτοί έβρισκαν οπαδούς όπου υπήρχε ένας ανοργάνωτος, εξατομικευμένος πληθυσμός, της υπαίθρου ή των πόλεων ή και των δύο. [...] Ο επαναστατικός χιλιασμος άντλησε τη δύναμή του από ένα πληθυσμό που ζούσε στο περιθώριο της κοινωνίας-χωρικούς άκληρους ή με κλήρο πολύ μικρο, που δεν μπορούσε να τους θρέψει·μεροκαματιάρηδες και ανειδίκευτους εργάτες, που ζούσαν νε τη μόνιμη απειλή της ανεργίας· ζητιάνους και αλήτες--στην πραγματικότητα από την άμορφη μάζα των λαϊκών ανθρώπων, που όχι μόνο ήταν φτωχοί, αλλά και δεν μπορούσαν να βρουν αναγνωρισμένη θέση στην κοινωνία. Οι άνθρωποι αυτοί δεν είχαν υλική και συναισθηματική υποστήριξη, την οποία προσέφεραν οι παραδοσιακές κοινωνικές ομάδες· οι ομάδες των συγγενών τους είχαν αποσυντεθεί και δεν ήταν αποτελεσματικά οργανωμένοι σε κοινότητες χωριού ούτε σε συντεχνίες· γιαυτούς, δε υπήρχαν κανονικές, θεσμοθετημένες μέθοδοι για να εκφράσουν τα παράπονά τους ούτε για να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους. Περίμεναν λοιπόν ένα προφήτη για να τους ενώσει σε μια δική τους ομάδα.[...] Σχεδόν εξίσου με την Εκκλησία η υπερφυσική αυθεντία συνδεόταν με την εθνική μοναρχια. Η μεσαιωνική βασιλεία εξακολουθούσε να είναι σε μεγάλο βαθμό ιερή βασιλεία· ο μονάρχης ήταν ο αντιπρόσωπος των δυνάμεων που κυβερνούν το σύμπαν, η ενσάρκωση του ηθικού νόμου και της προθεσης του Θεού, εγγυητής της ευταξίας και της πρόθεσης του κόσμο".

Να συνεχίσω; θα ήθελα να παραθέσω τα αποσπάσματα για τους κομμουνιστές και του Ναζί, μήπως και διαβάζει αυτός ο τύπος που υπέγραφε ως Αστέρι και εγραφε αυτά που είχε γράψει κάποτε για τους Ιππότε Ναζί και τον Μπόϋς...Δεν γαμιέται όμως. Άλλη φορά αυτό.

Νομίζετε πως οι κοινωνικές συνθήκες είναι τέτοιες που το 95% των συμπολιτές μας, άντε βάλτε μαζί και τα βαφτισμένα χριστιανικά στήθη μου μαζί, μπορούν να ακολουθήσουν κάποιον Παπουλάκο παύλα Καραμπελιά;
Εγώ νομίζω πως όχι βέβαια έχω διαφορετική άποψη για τους Chabad στο Ισραήλ το οποίο Ισραήλ είναι μια πάμφτωχη, ευθραστη και ανομοιογενής κοινωνία που την κρατούν σε συνοχή δύο πράγματα, η θρησκεία και ο εχθρός. Για να κάνει ο εχθρός πως υπογράφει Ειρήνη, Ακίνδυνε και τότε να δούμε τί θα γίνει...

Χθες, ζήτησα από ένα φίλο μπλόγκερ ( βρωμερός νεοτάξ κι αυτός) να διαβάσει τη συζήτηση κι έκανε για το χατήρι μου το δικηγόρο του διαβόλου. Εκείνος μου θυμησε τους Chabad " Είναι κάθε αντιεξουσιαστικό κίνημα καλό;" με ρώτησε.
"Αντιεξουσιαστικό κίνημα οι Chabad!!!!" του απάντησα. " Ξέρεις τί θα σήμαινε αντιεξουσιασμός στο Ισραήλ; Να πει καποιος πως δεν είμαστε Jewish State! Όχι το να διαπραγματεύεται το βαθμό της ιουδαϊκότητας του κράτους!!"
" Δλδ σόρρυ" μου είπε" Ξέρεις κανένα κίνημα που να προτάσσει το ανθρώπινο δικαίωμα;"

Η αλήθεια είναι Ακίνδυνε, ότι δεν ξέρω πολλά τέτοια κινήματα που ν'αλλαξαν τον κοσμο, παρά μόνάχα ένα. Ξέρετε ποιο. Να το κατονομάσω;

Ελπίζω να τα είπα απλά. Βλέπετε, εμείς τα ρετάλια της Δύσης, όπως είπατε, τα βόδια που είπε και ο άλλος, ξεχνάμε κάτι φορές ότι απευθυνόμαστε σε πρόβατα.