Ακίνδυνες Μαχαιριές
Γράφει ο Π στο ανεμοβαρυτικό μπλογκ: "Προσπαθούμε επίσης να δείξουμε ότι η βίβλος είναι γεμάτη αντιφάσεις και επομένως δεν μπορεί να αποτελεί ούτε εξ αποκαλύψεως αλήθεια, ούτε αξιόπιστο ηθικό οδηγό, όπως ισχυρίζονται οι ζηλωτές". Επίσης, σε άλλο άρθρο της βιβλικής σειράς, αναφερόμενος στην εντολή ου φονεύσεις παρατηρεί "ού φονεύσεις εκτός από τις πολλές περιπτώσεις που πρέπει να φονεύσεις, όπως φαίνεται μεταξύ άλλων από τις παρακάτω επιταγές".
Κατά τον Π, σύμφωνα το πρώτο παράθεμα, η απουσία αντιφάσεων είναι αναγκαία συνθήκη προκείμενου ένας ηθικός οδηγός να χαρακτηριστεί αξιόπιστος. Στο τεγοπουλοφυτρακικό λεξικό που έχω πρόχειρο διαβάζω: αξιόπιστος, -η -ο επιθ. που εμπνέει εμπιστοσύνη. Άρα για να εμπιστευτούμε έναν ηθικό οδηγό θα πρέπει αυτός να μην περιέχει αντιφάσεις.
Ωστόσο δεν διευκρίνιζεται, ή εγώ δεν αντιλαμβάνομαι, από ποιο σημείο το πλήθος των αντιφάσεων καθιστά τον χ ηθικό οδηγό αναξιόπιστο. Προφανώς στην περίπτωση της Βίβλου, που κατά τον Π "είναι γεμάτη αντιφάσεις", ισχύει το "πολλές". Αν ένας τέτοιος οδηγός περιέχει λιγότερες από "πολλές", δηλαδή "αρκετές" αντιφάσεις, τότε θεωρείται λιγότερο αναξιόπιστος σε σχέση με τη Βίβλο; Δηλαδή αν τη γεμάτη αντιφάσεις Βίβλο δεν την εμπιστευόμαστε καθόλου, ένα οδηγό με αρκετές αντιφάσεις τον εμπιστευόμαστε "λίγο"; Αν αυτό ισχύει, τότε υποθέτω ένα οδηγό με λίγες αντιφάσεις τον εμπιστευόμαστε "αρκετά" και βέβαια ένα οδηγό με καμία αντίφαση μπορούμε να τον εμπιστευτούμε απολύτως.
Το "σκάνδαλο", για μένα, δεν είναι οι οδηγοί με πολλές, αρκετές, λίγες αντιφάσεις. Παραλείπω αυτούς με καθόλου αντιφάσεις γιατί θεωρώ απίθανο να υπάρχουν τέτοιοι
Τι κάνουμε με τον οδηγό εκείνο που περιέχει μία, μόνο μία, αντίφαση; Θα τον εμπιστευτούμε "σχεδόν"; Αν η μόνη αντίφαση του είναι π.χ. πως όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι εκτός από μερικούς που είναι περισσότερο ίσοι από τους άλλους; Δεν νομίζω πως η αξιοπιστία ενός ηθικού κώδικα κρίνεται τόσο από το πλήθος όσο από την ποιότητα των αντιφάσεων που περιέχει.
Σχετικά με την εικονογράφηση.
Κατα Ματθαίο κστ' 52 «Τότε λέγει αυτώ ο Ιησούς· απόστρεψόν σου την μάχαιραν εις τον τόπον αυτής· πάντες γαρ οι λαβόντες μάχαιραν εν μαχαίρα αποθανούνται»
Κατά Λουκά κβ' 36 «είπεν ουν αυτοίς· αλλά νυν ο έχων βαλλάντιον αράτω, ομοίως και πήραν, και ο μη έχων πωλήσει το ιμάτιον αυτού και αγοράσει μάχαιραν»
Για τον στίχο του Κατά Ματθαίον ο Τρεμπέλας στις 21 λέξεις του πρωτότυπου (ή "πρωτότυπου", δεν χαλάμε χατήρια) παραθέτει 30 λέξεις ερμηνείας. Δηλαδή καμία ερμηνεία, απλά μεταφέρει το κείμενο της Κοινής στην Καθαρεύουσα.
Αλλά στο στίχο του Κατά Λουκά η αμηχανία τρέχει από τα μπατζάκια. Πρωτότυπο 23 - Ερμηνεία 151 !
(είπαμε βρε Τρεμπέλα, το 50-50 δεν αντέχεται αλλά εσύ του άλλαξες τα φώτα)
Εμένα δεν με σκανδαλίζει τόσο η αντίφαση, αν και είναι σκανταλιάρα. Όσο η αίσθηση του Τρεμπέλα, αλλά και κάθε άλλου στη θέση του πιστεύω, ως προς το ποιο σκέλος της αντίφασης χρήζει τόσο εκτενούς ερμηνείας.
Τέλος, άσχετο, είδα χτες στο δελτίο του Άλφα τον Κώστα Σαμαρά. Δυστυχώς με παρεμβολές Χατζηνικολάου.
Αντιφατικός.
Αυτό τώρα ή καλό είναι ή κακό. Μένει να βρεθεί κάποιος να αποδείξει ένα από τα δύο.
4 σχόλια:
Το "σκάνδαλο", για μένα, δεν είναι οι οδηγοί με πολλές, αρκετές, λίγες αντιφάσεις. Παραλείπω αυτούς με καθόλου αντιφάσεις γιατί θεωρώ απίθανο να υπάρχουν τέτοιοι
Ένας οδηγός που αποτελείται μόνο από ταυτολογίες λογικά δεν περιέχει αντιφάσεις.
Το ίδιο και ένας κενός (όχι καινός) οδηγός.
<A^~A>
Από τη στιγμή που το δέχεστε, όλα γίνονται.
Και ο γάιδαρος πετάει.
+ευλόγησον+
Tero
@bfo, ξέχασες και τα νεκροταφεία. Από τα οποία επίσης απουσιάζουν οι αντιφάσεις, οι αμφισημίες και τα συναφή είδη. Αχ, τι ωραία που θα ήταν η ζωή χωρίς αντιφάσεις. Ήσυχη σαν νεκροταφείο.
@Tero, θα έλεγα γενικά πως διατυπώνοντας το κατάλληλο αξίωμα, ίσως όχι μόνο ένα αλλά πέντε-έξι, είναι δυνατόν να αποδείξεις όχι βέβαια τα πάντα αλλά πολλά. Ωστόσο η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν φαίνεται, ή τουλάχιστον εγώ δεν βλέπω, να αντιλαμβάνεται το τι είναι αποδείξιμο ή/και διαψεύσιμο σαν ιδιαίτερα δεσμευτικό περιορισμό. Σε κάποιες κλινικές έρευνες του φαινομένου, η ανωμαλία αυτή καταγράφεται με το όνομα φαντασία. Αλλά αυτό δεν έχει υιοθετηθεί από όλη την κοινότητα, απαντάται και με άλλες ονομασίες.
Σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα που θίγεις, αν ο γάιδαρος πετάει, υπάρχει το rfc1925 ("The Twelve Networking Truths") όπου η τρίτη αλήθεια ρητώς αναφέρει ότι τα γουρούνια πετάνε. Απλά δεν είναι πάντα καλή ιδέα να συμβεί αυτό. Ίσως να το συμμερίζονται, για τους εαυτούς τους, και οι γάιδαροι αυτό.
Ορίστε και η ευλογία που ζήτησες, είπαμε δε χαλάμε χατίρια.
Ο ευλογών τους ευλογούντας σε, Ορθέ Λόγε, και αγιάζων τους επί σοι πεποιθότας, σώσον τους μπλόγκερς σου από λογικές πλάνες και ευλόγησον τα ποστ και τα κόμεντ τους.
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Cool mist humidifier for the who hls hm3500 Equipment field hockey http://www.foammattresstopper6.info/hikingshoes.html Paxil withdrawal from 650 dvd players Effects protonix side cisco academy router packages http://www.affiliateprograms3.info/Jewelry-supply-affiliate-programs.html Public television business report currency trading 15 amp circuit breaker Boat affiliate link programs orgasm disontinuation of antidepressant
Δημοσίευση σχολίου